Nieuw portaal voor tolken en vertalers en andere nieuwe systemen live
In februari en maart informeerden wij u over de nieuwe systemen waaraan Bureau Wbtv een hele poos hard heeft gewerkt. Wij kunnen u met enige trots meedelen dat de systemen vandaag succesvol live zijn gegaan. Dat betekent dat vanaf vandaag ook het vernieuwde portaal voor tolken en vertalers (Mijn Wbtv) beschikbaar is. In dit bericht leest u onder andere hoe u het vernieuwde portaal kunt bereiken en hoe het werkt.
Hoe kom ik bij het nieuwe portaal?
Het nieuwe portaal is beschikbaar via login.rvr.org/login.html. Deze link vindt u ook op onze website onder Mijn Wbtv. U komt dan op het portaal van de Raad voor Rechtsbijstand. Vervolgens logt u in met uw DigiD-gebruikersnaam en -wachtwoord. Daarna ontvangt u op uw telefoon een sms met een code. Deze code moet u invoeren. U kunt ook de DigiD-app gebruiken. Door deze extra stap worden uw persoonlijke gegevens nog beter beschermd.
Het portaal werkt optimaal in Google Chrome, Microsoft Edge, Mozilla Firefox of Safari (Apple). Wij raden u aan om een van deze internetbrowsers te gebruiken.
Let op: De url (link) is veranderd. Heeft u Mijn Wbtv opgeslagen in uw Favorieten? Vervang dan de url door login.rvr.org. Zo kunt u ook in de toekomst snel naar het portaal gaan.
Hoe werkt het nieuwe portaal?
Nadat u heeft ingelogd met uw DigiD, heeft u toegang tot uw eigen gegevens. Deze gegevens kunt u wijzigen, u kunt verzoeken indienen en u kunt bijvoorbeeld de voortgang van de afhandeling volgen. Op het portaal zijn de verschillende opties duidelijk aangegeven. Door een van de beschikbare opties te kiezen, opent u een vervolgscherm met nadere informatie, in te vullen velden en andere relevante gegevens. Daarna wijst het gebruik van het portaal zich vanzelf.
Handleidingen
Heeft u toch hulp nodig? Raadpleeg dan een van onderstaande handleidingen:
- Portaal instructies - voor tolken/vertalers die voor de eerste keer inloggen (pdf, 1.1 MB)
- Portaal instructies - voor tolken en vertalers die al eens hebben ingelogd en bijv. een inschrijfverzoek willen indienen (pdf, 606 kB)
- Ook hebben wij een document opgesteld met informatie over de navigatie/structuur van het nieuwe portaal (pdf, 497 kB)
Telefonische ondersteuning
Komt u er ook met behulp van de handleiding niet uit? Neem dan contact op met onze helpdesk via [email protected] of 088-787 19 20 (bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur). Gedurende de eerste weken na livegang hebben wij extra telefoonlijnen open staan zodat u niet te lang hoeft te wachten. Is het toch erg druk? Probeer het dan later nog een keer.
Controleer uw gegevens
De gegevens uit het oude systeem zijn verhuisd naar het nieuwe. Het is verstandig uw eigen gegevens even te controleren via Mijn Wbtv. Zijn bepaalde gegevens niet meer actueel, bijvoorbeeld omdat u bent verhuisd? Dan kunt deze gegevens zelf aanpassen. Kunt u gegevens niet terugvinden of zijn ze op een verkeerde plek beland? Geef dan zo snel mogelijk per e-mail ([email protected]) aan ons door wat u heeft geconstateerd.
Andere systemen ook live
Ook het nieuwe klantrelatiebeheersysteem van Bureau Wbtv, het nieuwe portaal voor intermediairs en het vernieuwde openbaar Register beëdigde tolken en vertalers (Rbtv) zijn vanaf vandaag beschikbaar. Het openbaar Rbtv is te raadplegen via www.zoekeentolkvertaler.bureauwbtv.nl. Deze link vindt u ook elders op onze website.
Besloten Rbtv niet meer beschikbaar
Het besloten deel van het Rbtv, waartoe bepaalde afnemers met een afnameplicht toegang hadden via een inlogaccount, is vanaf vandaag niet meer beschikbaar. In plaats daarvan kunnen zij het portaal voor intermediairs gebruiken.
Meer informatie
Wilt u meer informatie over dit onderwerp? Lees alles nog eens rustig na in onze nieuwsberichten van 17 februari 2021 en van 17 maart 2021.
Vragen?
Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze helpdesk via [email protected] of 088-787 19 20 (bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur). Kijk ook in het overzicht van veelgestelde vragen.